[REALIZATOR] BartoszKonkol

[archiwum]

Moderator: Opiekunowie realizatorów dźwięku

Awatar użytkownika
BartoszKonkol

Realizator dźwięku (młodszy)

Posty: 4
Rejestracja: 27 gru 2016, 01:25

Witam :)

Pracowałem na materiałach udostępnionych w "szkółce" (Btooom: No pain, No game): https://mega.nz/#!iBMDiQoJ!cIqtdZFUF9cj ... eM7PrMixgI

Oryginał:
Moja realizacja: https://soundcloud.com/bartosz-konkol-587148139/btooom
Pliki projektu: http://res.polishgames.net/BartoszKonkol-Btooom.zip
Razjel

Realizator dźwięku (starszy)

Reżyser piosenek

Dźwiękowiec

Realizator dźwięku

Posty: 56
Rejestracja: 09 paź 2016, 21:29

Hej Bartoszu,

Dobra robota jak na taki trudny miks. Słychać, że pracowałeś z panoramą nagrań i używałeś pogłosu w paru miejscach. Twój miks jest dosyć delikatny co nie zawsze musi być złe, ale w tym wypadku odbija się to na wybrzmieniu całej piosenki. Dynamika różnych części kawałka nie współgra jeszcze ze sobą przez co piosenka traci na swojej energii. Na przykład, fragment 0:07 'w tym nowym świecie' jest głośniejszy od łącznika na :12 'strach w twych...'. Praca nad energią w miksie wymaga ćwiczeń i pewnej wizji piosenki, którą można zaczerpnąć z innych piosenek przez ciągłe porównywanie.

wokal
- obróbka wokalu traci na delikatnej korekcie częstotliwości (porównuj wokal w miksie do innych piosenek/oryginału itd. i próbuj te brzmienia imitować)
- czasami wokal brzmi bardzo 'brudno' np na 0:42. Podczas miksowania paru partii wokalnych realizatorzy czyszczą pasma częstotliwości w taki sposób, żeby poszczególne partie nie przeszkadzały sobie nawzajem. Do takiego czyszczenia używa się EQ. Kiedy utniesz 3dB w chórkach na 3000Hz to może trzeba podbić te 3kHz w głównym wokalu? Trzeba eksperymentować aż nagrania nie biją się o te same częstotliwości.
- brak klarowności w okolicach 2500Hz (można to naprawić EQ podbijając ten rejon o +2-3dB i sprawdzenie jak wokal brzmi po takiej zmianie)

instrumental
- ciągle za cicho (trudny orzech do zgryzienia, ale z odpowiednią kompresją i korekcją częstotliwości EQ da się wybić wokal tak, żeby wybijał się przy głośniejszym podkładzie)

Miks jest dość konsekwentny w swojej delikatności, ale pamiętaj o kontekście piosenki nad którą pracujesz. No pain no game ma dawać czadu. Elementy nad którymi powinieneś się skupić w najbliższym czasie to korekcja EQ i właściwa kompresja. Jeżeli uznasz, że sprawdzenie powyższego feedbacku na swoim miksie pomoże Ci poćwiczyć z tymi dwoma elementami to powodzenia!

Przyznaję Ci rangę młodszego realizatora. Przejrzyj uważnie szkółkę realizatorów i baw się dobrze.
Zablokowany