Materiały pochodzą ze szkółki NK więc nie bijcie za jakość nagrań <3
Oryginał:
Materiały: https://mega.nz/#!iBMDiQoJ!cIqtdZFUF9cj ... eM7PrMixgI
Mix: https://soundcloud.com/elthien/cos-tam-cos-tam/s-nQ8jg
[Realizacja dźwięku] Elthien
Moderator: Opiekunowie realizatorów dźwięku
Ciekawe użycie efektów. Wokal, niczym głos Batmana brzmi przejrzyście i przebija się przez podkład prosto do bębenków i czaszki słuchacza.
Na razie słyszę jeszcze wiele problemów:
1) Wokal ma zero dynamiki – porównuj cichsze części np., ‘pora więc zaczynać grę’ z resztą piosenki. Ta część powinna odzwierciedlać szept. Porównuj swój miks do oryginału.
2) Przy pracowaniu z piosenkami z jedną (już zmasterowaną) ścieżką podkładu staramy się unikać używania jakichkolwiek wtyczek audio na stereo busie. Zazwyczaj jedyna wtyczka potrzebna na grupie wychodzącej (stereo busie) to limiter, ale podczas nauki radzę używać go tylko do zatrzymywania paru czubków sygnału z twojego miksu i ewentualnie do podgłośnienia odrobinę wszystkiego po skończeniu miksowania („po skończeniu miksowania” jest tutaj kluczową informacją). Jeżeli masz inne efekty na stereo busie to je zdejmij. Spróbuj też miksować ciszej na początku i dopiero pod koniec wszystko podgłośnić.
3) Pogłos i delay brzmią ciekawie, ale osobiście stonowałbym je odrobine żeby pasowały do innych piosenek w tym gatunku.
Na ten moment jeszcze nie mogę Ci przyznać rangi młodszego realizatora, ale możesz aplikować z nowym miksem kiedy uznasz że jest już wystarczająco dobrze wysterowany.
Na razie słyszę jeszcze wiele problemów:
1) Wokal ma zero dynamiki – porównuj cichsze części np., ‘pora więc zaczynać grę’ z resztą piosenki. Ta część powinna odzwierciedlać szept. Porównuj swój miks do oryginału.
2) Przy pracowaniu z piosenkami z jedną (już zmasterowaną) ścieżką podkładu staramy się unikać używania jakichkolwiek wtyczek audio na stereo busie. Zazwyczaj jedyna wtyczka potrzebna na grupie wychodzącej (stereo busie) to limiter, ale podczas nauki radzę używać go tylko do zatrzymywania paru czubków sygnału z twojego miksu i ewentualnie do podgłośnienia odrobinę wszystkiego po skończeniu miksowania („po skończeniu miksowania” jest tutaj kluczową informacją). Jeżeli masz inne efekty na stereo busie to je zdejmij. Spróbuj też miksować ciszej na początku i dopiero pod koniec wszystko podgłośnić.
3) Pogłos i delay brzmią ciekawie, ale osobiście stonowałbym je odrobine żeby pasowały do innych piosenek w tym gatunku.
Na ten moment jeszcze nie mogę Ci przyznać rangi młodszego realizatora, ale możesz aplikować z nowym miksem kiedy uznasz że jest już wystarczająco dobrze wysterowany.