liza znuw

Archiwum

Moderator: Opiekunowie ilustratorów

Awatar użytkownika
liza

Animator (młodszy)

Posty: 10
Rejestracja: 22 kwie 2020, 12:13

Ostatnio zmieniony 08 gru 2020, 00:53 przez liza, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
inlaru
Moderator
Moderator

Reżyser piosenek

Wokalista

Ilustrator

Posty: 151
Rejestracja: 23 sty 2018, 00:28

Siemka :3
Choć rekruterem nie jestem, tak widuje twoje prace na serwerze discord, wiec trochę się wypowiem.

Praca 1:
Jak lubię prace szkicowe, tak włosy nie są zrobione, moim zdaniem, "starannie". Wyglądają trochę jak płachta narzucona na głowę. A linie pokazujące ich kierunek w żaden sposób nie budują struktury. Wygląda to bardzo na prace "work in progress", nad którą fajnie byłoby jeszcze posiedzieć. Szyja też jest trochę za chuda co do ramion. Uszy postaci powinny się znajdować w przestrzeni między brwiami a końcem nosa. Dłonie też nie prezentują się najlepiej, zwłaszcza okolice kciuka lewej ręki postaci.

Praca 2:
Tutaj ja, jak i Yudeko dawałyśmy ci małe tipy i refki co do układu ręki, która nie powinna się wyginać w ten sposób jak i biustu, który jest zbyt nisko.
Z dłońmi już trochę lepiej, choć brakuje mi kciuka w lewej ręce postaci, tej na biodrach.

Praca 3:
Brakuje mi tutaj zróżnicowania "tekstur" ubranie-twarz. Wszystko się zlewa. Ta praca wypada moim daniem najlepiej, ma przyjemny "soft" wygląd. Ale dobrze jest jednak pobawić się np zagnieceniami ubrań. Do czego się mogę bardziej doczepić to brwi od linijki, powinny być bardziej po łuku. I brak białych "plamek" na oczach, tego "błysku".

No i trochę ogólnikowo.
Spróbuj połączyć miękkie cieniowanie z twardym, twoim pracom brakuje głębi, wydają się płaskie.
Smuci mnie, że nie próbujesz zróżnicować materiałów poszczególnych elementów ubioru (które we wcześniejszych pracach/na poprzedniej rekturacji się pojawiały).
Również cieniujesz ubrania tak samo jak skórę, a one wcale nie są tak gładkie.

Możesz fajnie poćwiczyć cieniowanie np na bryłach. Narysuj je w różnych perspektywach i w różnej odległości, wyznacz źródło światła i działaj cieniami.
Zacznij np. od skali szarości.

Co do anatomii, używaj refek by twoje postacie nie były tak sztywne + bardzo to pomaga nie wyginać postaci w nienaturalny sposób.
Fajnym ćwiczeniem jest też rysowanie poszczególnych cześć ciała: elementy twarzy (nos/usta/oczy) lub całego ciała (ramie, stopy, uda), jak porobisz sobie na dłuży czas takie ćwiczenia, żadna poza nie będzie ci straszna.
Zawsze czegoś brak
szans brak
szans brak
szans brak

Obrazek
Awatar użytkownika
liza

Animator (młodszy)

Posty: 10
Rejestracja: 22 kwie 2020, 12:13

Więc tak plus dorzucenie dodatkowej pracki
Praca 1
Mi np podobają się te włosy, może dla Ciebie to wip ale mi się podobają takie jakie są teraz i zmieniłabym je dopiero jakby ktoś dla kogo robiłabym komisz mi kazał, a to była praca konkursowa w krótkim czasie, więc jak najbardziej nie czuję potrzeby ani tego, że musiałabym je poprawiać. Szyję się zgodzę i prawda, że uszy są ciut krótkie.
Praca 2
Cycki tak ale dałam je wyżej i owszem sama sobie zrobiłam refkę, a skoro ja potrafię tak mieć dłoń i bez widocznego kciuka to czemu nie może też moja postać?
Praca 3
Błyski są raczej wyborem osoby apropo tego w jaki sposób osoba rysuje. Co do ubrania, fakt, z nimi mam problem jednak nie jest to aż tak rażące moim zdaniem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Lizz

Ilustrator (rekruter)

Tekściarz

Ilustrator

Posty: 49
Rejestracja: 29 lis 2016, 16:38

Hej hej ponownie o/
Cóż, wiele już zostało napisane przez Inlaru, uwagi są on point, więc nie widzę za bardzo sensu, żeby tutaj na nowo przepisywać. W przypadku pierwszej pracy dorzucę od siebie, że widzę, że chciałaś pobawić się światłem. Wszędzie dookoła Karrin jest oświetlona (głównie mam tutaj na myśli przykładowo ubrania), ale już samych cieni brak, nie licząc przyciemniającego gradientu na włosach. Popróbuj sobie w twardsze cienie, żeby (ogółem już teraz) w przyszłości nie doszło do tego, że powstanie jakiś plastelinowy efekt przy miękkim cieniowaniu, bo to się dosyć często spotyka u ludzi :'D Jak już robimy ubrania, to niech odstają jakoś od skóry, bo momentami na przykład ten choker u Karrin nie odstaje ani trochę, a właśnie powinien (w pozostałych pracach też się ten błąd zdarza). Nie chodzi mi tutaj o rysowanie super odstających rzeczy teraz, ale no po prostu odzież, a co dopiero dodatki tak z reguły nie przylegają.
Raczej ograniczam się tylko do ocen w rekrutacjach, ale muszę tu po prostu wrzucić tak coś totalnie od siebie, jako osoba, która już swój kawał projektów przerobiła i niejedno widziała z boku.
Pierwsza rzecz jest taka, że ja jako rekruter potencjalnie nie znam okoliczności, w jakich powstawał dany art. Mogła to być właśnie presja czasu na jakiś konkurs, no cokolwiek. Ale ja dostaję owoc tej pracy i tylko to mam wziąć pod uwagę. To trochę tak, jakby na rekrutację przyszedł chory aktor i powiedział, że normalnie to on potrafi lepiej, ale akurat jak nagrywał, to był chory. W takich momentach warto poczekać i skorzystać z czasu (bo rekrutacja nigdzie nie ucieka, zawsze jest możliwość wrzucania nowych wątków), żeby dopracować to i owo, co da nam realny obraz umiejętności, bo o to właśnie w tym wszystkim się rozchodzi. Jeśli pójdziesz dalej i weźmiesz udział w projektach, to tłumaczenie się reżyserowi, który ewidentnie widzi, że coś nie gra, słowami "nie mam potrzeby tego poprawiać" nie układa się sytuacji. Wiem, że napisałaś, że na prośbę poszłabyś na ugodę, ale lepiej właśnie małymi kroczkami wysyłać reżyserowi wipy niż poprawiać od pewnego momentu teoretycznie wcześniej skończony art, bo nie powiem, bywa to na pewno w jakiś sposób demotywujące.
Rzecz druga, wszyscy mamy to szczęście, że nie jesteśmy identyczni. I "skoro ja potrafię, to czemu ktoś inny ma nie potrafić?" jest bardzo meh stwierdzeniem. W rysowaniu nie chodzi o potrafienie, bo zdolności ludzi zadziwiają mnie często, ale o to, żeby było naturalnie. I naprawdę, ukrywanie kciuka, kiedy mamy akurat taką pozycję jest niewygodne, bo po to ten kciuk jest, żeby podparcie było pewniejsze. Czasem robienie samemu sobie refki też może być zwodnicze, bo telefon albo aparat zawsze będzie pod jakimś kątem, jeśli robimy sobie sami zdjęcie. Potem trzeba pilnować, żeby ten kąt pokrywał się z tym, co rysujesz. Ważniejsze tutaj jest, żeby rozumieć, jak coś anatomicznie działa, niż patrzeć ciągle na zdjęcie i na czuja przerysowywać fragment, którego potrzebujesz.
I trzy, jeśli coś nie jest rażące, nie znaczy, że może to zostać tak jak jest. Prawda, czasem sama mam w życiu podejście, że "jeżeli coś jest głupie, a działa, to nie jest głupie", ale to nie znaczy, że jest to jak najbardziej spoko rozwiązanie sytuacji xD Jak będziesz znowu dla kogoś rysować to nie bój się czasem czegoś zasugerować, bo bywają i niezdecydowane osoby albo po prostu nie wiedziały, że coś może fajnie do siebie pasować. Jeśli to coś niewielkiego, to zawsze możesz zrobić wersję A według pomysłu tej osoby, zrobić screena i jeśli masz czas/możliwość/chęci, to zrobić też wersję proponowaną B (znowu screen) i dać do porównania. Wiesz, mówię tutaj o takich rzeczach, w których spokojnie możesz wrócić do stanu poprzedniego.
To chyba wszystko z takich bardziej praktycznych rad I guess? Póki co nie jestem w stanie przyznać ci jeszcze rangi, ale życzę powodzenia przy kolejnych pracach o/
Obrazek
Zablokowany