Postanowiłam w końcu spróbować moich sił w rekrutacji do NK
Nie mogłam się zdecydować, więc podsyłam dwie scenki ^^
1. Maquia (niestety oddzielnie nie widzę tej sceny)
Oryginał: https://shinden.pl/episode/52254-sayona ... iew/162360 (OD OK. 1:30:00)
Moja wersja:
2. Final Fantasy
Oryginał:
Moja wersja:
[DŹWIĘKOWIEC] Asayake
Moderator: Opiekunowie dźwiękowców
Przy pierwszej scence widzę bardzo dobre dopasowanie do kłapów, więc gratulacje i dla dialogisty i dla ciebie
Słyszę natomiast reużycie i małe zróżnicowanie efektów. Przy ruchu za każdym razem dajesz ten sam albo podobny odgłos jakby tarcia tkaniny. Do sukni Makii to pasuje. Natomiast Ariel ma na sobie zbroję, która powinna szczękać metalicznie, a nie wydawać taki odgłos tkaniny. To trochę wybija z immersji. Potem jej odgłos kroków (po kamieniu) brzmi jakby była w szpilkach, a nie sandałach i wydaje się za głośny, za bardzo się wybija w stosunku do innych odgłosów. A potem znowu reużycie odgłosów - gdy Ariel wpada do wody, używasz odgłosów kroków po wodzie, które wcześniej były przy Makii. Ale one nie pasują, mają za mało energii, za mało "chlupią" w tym kontekście
To już nie kwestia dźwiękowca, bardziej nagrania, ale możesz zwrócić na to uwagę aktorce - w jej kwestiach było sporo "puknięć" - dźwięków powietrza wpadającego w mikrofon. Może przydałby się popfiltr, albo nagrywała zbyt blisko mikrofonu?
Co do drugiej scenki, to dosyć ciekawe, że twoja wersja wydaje się być lepszej jakości niż oryginał Może to kwestia kompresji youtube'a albo sposobu wyciągania tego z gry, ale w oryginale słyszę artefakty i dźwięki wydają się przytłumione. Chyba, że to celowy zabieg, żeby nadać scenie bardziej surrealistycznego klimatu? Jeśli tak, to można by pomyśleć, żeby w twojej wersji też to odtworzyć. Jeśli nie, to brawo
Można by odrobinę bardziej urozmaicić panoramę miejscami. Kroki zawsze są w centrum, a w tym momencie, jak Luna podchodziła do Noctisa spoza kadru z prawej strony aż się prosiło, żeby kroki też najpierw dochodziły z prawej i stopniowo zbliżały się do środka.
Przyczepiłbym się jeszcze do tych odgłosów machania rękami przy 2:38. Słychać tam cięcia, może przydałby się większy fade-in/out? Podobnie odgłos wynurzania w 2:59 zbyt gwałtownie się kończy. Tam z kolei można by dać pogłos, żeby to trochę wygładzić.
W obu scenkach muzyka brzmi mi na tę samą, co w oryginale i ładnie siedzi w tle, więc też plusik
No to chyba tyle. Nie jest źle, więc na dobry początek dałbym rangę młodszego dźwiękowca. Zwróć uwagę na te parę rzeczy, które wymieniłem i działaj przy kolejnych projektach. Doświadczenie przyjdzie z czasem, wtedy można też będzie nadać pełną rangę.
A, i jeszcze jedno: Witamy w Koloniigrupie!
Słyszę natomiast reużycie i małe zróżnicowanie efektów. Przy ruchu za każdym razem dajesz ten sam albo podobny odgłos jakby tarcia tkaniny. Do sukni Makii to pasuje. Natomiast Ariel ma na sobie zbroję, która powinna szczękać metalicznie, a nie wydawać taki odgłos tkaniny. To trochę wybija z immersji. Potem jej odgłos kroków (po kamieniu) brzmi jakby była w szpilkach, a nie sandałach i wydaje się za głośny, za bardzo się wybija w stosunku do innych odgłosów. A potem znowu reużycie odgłosów - gdy Ariel wpada do wody, używasz odgłosów kroków po wodzie, które wcześniej były przy Makii. Ale one nie pasują, mają za mało energii, za mało "chlupią" w tym kontekście
To już nie kwestia dźwiękowca, bardziej nagrania, ale możesz zwrócić na to uwagę aktorce - w jej kwestiach było sporo "puknięć" - dźwięków powietrza wpadającego w mikrofon. Może przydałby się popfiltr, albo nagrywała zbyt blisko mikrofonu?
Co do drugiej scenki, to dosyć ciekawe, że twoja wersja wydaje się być lepszej jakości niż oryginał Może to kwestia kompresji youtube'a albo sposobu wyciągania tego z gry, ale w oryginale słyszę artefakty i dźwięki wydają się przytłumione. Chyba, że to celowy zabieg, żeby nadać scenie bardziej surrealistycznego klimatu? Jeśli tak, to można by pomyśleć, żeby w twojej wersji też to odtworzyć. Jeśli nie, to brawo
Można by odrobinę bardziej urozmaicić panoramę miejscami. Kroki zawsze są w centrum, a w tym momencie, jak Luna podchodziła do Noctisa spoza kadru z prawej strony aż się prosiło, żeby kroki też najpierw dochodziły z prawej i stopniowo zbliżały się do środka.
Przyczepiłbym się jeszcze do tych odgłosów machania rękami przy 2:38. Słychać tam cięcia, może przydałby się większy fade-in/out? Podobnie odgłos wynurzania w 2:59 zbyt gwałtownie się kończy. Tam z kolei można by dać pogłos, żeby to trochę wygładzić.
W obu scenkach muzyka brzmi mi na tę samą, co w oryginale i ładnie siedzi w tle, więc też plusik
No to chyba tyle. Nie jest źle, więc na dobry początek dałbym rangę młodszego dźwiękowca. Zwróć uwagę na te parę rzeczy, które wymieniłem i działaj przy kolejnych projektach. Doświadczenie przyjdzie z czasem, wtedy można też będzie nadać pełną rangę.
A, i jeszcze jedno: Witamy w Koloniigrupie!
Jestę ustonogię.