EpicMafia - poradnik, statystyki, mafia w ogóle

Pogadajmy!
Awatar użytkownika
Antura

Reżyser scenek

Dialogista

Posty: 81
Rejestracja: 10 paź 2016, 01:07

Ogólne:

ITEMY:

-Vest: chroni przed postrzałem i bombą w trakcie dnia, jak i próbą zabicia w nocy.
-Gun: daje możliwość zabicia kogoś w trakcie dnia, 50% szansy na odkrycie kim jest strzelec.
-Snowball: daje możliwość zblokowania (blokada specjalnej mocy postaci) kogoś na następną noc, 50% szansy na odkrycie kim jest rzucający.
-Knife: daje możliwość zabicia kogoś w trakcie dnia, osoba umiera następnego ranka, 50% szansy na odkrycie kim jest rzucający. (ofiara jest żywa do końca dnia i nocy)

-Crystal: posiadacz kryształu co noc wybiera osobę. Jeżeli posiadacz umrze, rola ostatnio wybranej osoby jest odsłonięta.
-Bread: jeżeli w secie jest Baker i umrze, zaczyna się głód. Każda osoba, która nie zje chleba, umiera po 3 dniach. Po zjedzeniu chleba czas śmierci to nadal 3 dni.
-Bomb: w losowym momencie dnia wybucha, można ją swobodnie przekazywać między graczami.

FAKE ITEMY:

Wszystkie fake itemy nadpisują działające itemy, chyba że w opisie roli jest napisane inaczej.
-Vest: nie chroni. (Nie nadpisuje normalnego vesta)
-Gun: strzela w posiadacza. (Nadpisuje normalny gun)
-Knife: nie zabija. (Nadpisuje normalny knife)
-Crystal: nie działa.

POSTĘPOWANIE Z ITEMAMI

Jako santa/blacksmith/gunsmith, zawsze dawaj guny/vesty, jeżeli ilość miasta jest większa niż ilość złych.
Jako santa, nie dawaj chleba, gdy nie ma Bakera w secie. Crystal tylko wtedy, gdy jest duże ryzyko związane z vestem/gunem.
Nie używaj guna/knifa/snowballa bez konsultacji z: miastem / potwierdzoną osobą.
Jeżeli jest bomba, a masz vesta -> TRZYMAJ CHOLERNĄ BOMBĘ, jeżeli nie ma vesta/jest tylko fake vest, oracle/bomb niech bierze, jeżeli nie, to losowo.
Jako miasto ZAWSZE mów co dostałeś, jako reszta -> dowolnie.

W "Last Will" / testamencie zawsze pisz:

-jako miasto -> swoją rolę, swoje raporty i pomocne dla miasta info
-jako mafia -> kłamstwa mieszające miastu w grze
-jako 3rd party -> kłamstwa mieszające miastu w grze
-jako neutrale -> wszystko, co sprawi, że możesz wygrać po swojej śmierci

WYTYPOWANIE 100% inno OSOBY:

Nie claimuj publicznie swojej roli bez konsultacji z miastem.
Zadecydujcie razem, kto ma wyjść.
Jeżeli ktoś publicznie mówi, że ma twoją rolę i nie jest to częścią jakiegoś planu, ZAWSZE pisz cc, inaczej game over.
CC (counterclaim): jeżeli ktoś mówi, że ma twoją rolę -> piszesz, że Ty także nią jesteś i w taki sposób robisz CC.
Jeżeli nie ma CC a miasto szuka osoby, komu może dać claimy -> według sztuki osoba ta powinna być dobra na 100%.

DAWANIE CLAIMÓW:

Używaj kodu na zasadzie:
pierwsza wiadomość -> rola1/rola2/rola3
druga wiadomość -> nr twojej roli np. 3 jeżeli jesteś "rola3"

ZBIERANIE CLAIMÓW:

Jak zbierasz claimy, oznaczaj po lewej kto kogo Ci sclaimował.
Niech każdy poda Ci wszystkie raporty.
Wszystkim potwierdzonym dobrym przekaż wszystkie informacje, NIE MÓW ICH PUBLICZNIE KTO JEST CC KOGO.
Decyduj o wieszaniu, bez podawania przyczyny.
Wszystkim PR powiedz, co mają zrobić w nocy na twoje życzenie.

Frakcje:

Mafia:

Wygrywa, gdy jej ilość jest równa reszcie miasta.
Zawsze ustalcie, kto kogo będzie claimował, byście się nie dublowali.
Ustalcie specjalne kody na użycie np. snipera, terrorysty etc.
Jeżeli w mafii jest osoba, której nie ma na spotkaniu podczas nocy (nie możecie go zabić) -> poinformujcie go kodem w trakcie dnia, że jest z wami.

Miasto:

Nie pisz nadmiarowych whisperów, nie rób zamieszania, słuchaj się osoby bez cc, pomagajcie sobie ze sprawdzonymi osobami.
Jako detektyw, po odkryciu dobrych osób -> skontaktuj się z nimi i twórz siatkę dobrych.
Jako cop, po odkryciu dobrych osób -> skontaktuj się z nimi i staraj się stworzyć siatkę dobrych.

Fool:

Jako fool chcesz zostać powieszony, to twoje prawdziwe zwycięstwo, nie pomagaj miastu bo tym samym psujesz zabawę. Kłam, mieszaj, przeszkadzaj, rób CC, byleby Cię powiesili. By wygrać, możesz współpracować opcjonalnie z mafią. Jeżeli w porozumieniu z mafią powiesicie ciebie (foola), a liczba członków mafii będzie się równała członkom miasta, fool wygrywa z mafią.

SLANG:

PR - power role, rola, która może robić specjalną akcję w nocy.
Claim - Ujawnienie swojej roli, zadeklarowanie się, że jest się np. copem.
CC - Counterclaim, gdy ktoś neguje czyjegoś claima, bo np. sam uważa się za copa
NL - No lynch, oznacza propozycję niewieszania nikogo podczas dziennego głosowania miasta
RL - Random Lynch, oznacza propozycję linczowania na oślep, ponieważ miasto musi linczować, a nie ma żadnych przesłanek kto może być w mafii.
ML - mislynch. Oznacza błędny lincz, na który miasto może sobie pozwolić bez konsekwencji w postaci przegranej gry.
bw - bandwagon. Sytuacja, w której głos jednej osoby podczas dziennego głosowania powoduje szybki wzrost głosów na tę samą osobę.
Leak - związany z Whisper, oznacza przecieknięcie wiadomości do innych graczy. Każda wiadomość może zostać celowo zleakowana lub zleakowana ze względu na ślepy los gry (wynosi około 5%)
Setup - ustawienia gry (role, możliwość whisperowania, maski itp.).
Hammer - oddanie ostatniego, brakującego głosu podczas linczu
out, wyoutować - oznacza wyjawienie się danej roli, publiczne sclaimowanie.
Lider / potwierdzony - członek miasta bez CC, który ujawnia swoją rolę, żeby zebrać claimy od reszty graczy i poprowadzić grę tak, aby jego frakcja (miasto) wygrała.
Hit - gdy zostałeś zaatakowany w nocy, ale przeżyłeś, bo miałeś vesta.
Gun / gunned - informacja o posiadanym gunie. Analogicznie do innych przedmiotów.


version 0.4
tekst by Antura
korekta by Cruicead

Ostatnio zmieniony 23 mar 2017, 01:27 przez Antura, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ODPOWIEDZ