Ogólne:
ITEMY:
-Vest: chroni przed postrzałem i bombą w trakcie dnia, jak i próbą zabicia w nocy.-Gun: daje możliwość zabicia kogoś w trakcie dnia, 50% szansy na odkrycie kim jest strzelec.
-Snowball: daje możliwość zblokowania (blokada specjalnej mocy postaci) kogoś na następną noc, 50% szansy na odkrycie kim jest rzucający.
-Knife: daje możliwość zabicia kogoś w trakcie dnia, osoba umiera następnego ranka, 50% szansy na odkrycie kim jest rzucający. (ofiara jest żywa do końca dnia i nocy)
-Crystal: posiadacz kryształu co noc wybiera osobę. Jeżeli posiadacz umrze, rola ostatnio wybranej osoby jest odsłonięta.
-Bread: jeżeli w secie jest Baker i umrze, zaczyna się głód. Każda osoba, która nie zje chleba, umiera po 3 dniach. Po zjedzeniu chleba czas śmierci to nadal 3 dni.
-Bomb: w losowym momencie dnia wybucha, można ją swobodnie przekazywać między graczami.
FAKE ITEMY:
Wszystkie fake itemy nadpisują działające itemy, chyba że w opisie roli jest napisane inaczej.-Vest: nie chroni. (Nie nadpisuje normalnego vesta)
-Gun: strzela w posiadacza. (Nadpisuje normalny gun)
-Knife: nie zabija. (Nadpisuje normalny knife)
-Crystal: nie działa.
POSTĘPOWANIE Z ITEMAMI
Jako santa/blacksmith/gunsmith, zawsze dawaj guny/vesty, jeżeli ilość miasta jest większa niż ilość złych.Jako santa, nie dawaj chleba, gdy nie ma Bakera w secie. Crystal tylko wtedy, gdy jest duże ryzyko związane z vestem/gunem.
Nie używaj guna/knifa/snowballa bez konsultacji z: miastem / potwierdzoną osobą.
Jeżeli jest bomba, a masz vesta -> TRZYMAJ CHOLERNĄ BOMBĘ, jeżeli nie ma vesta/jest tylko fake vest, oracle/bomb niech bierze, jeżeli nie, to losowo.
Jako miasto ZAWSZE mów co dostałeś, jako reszta -> dowolnie.
W "Last Will" / testamencie zawsze pisz:
-jako miasto -> swoją rolę, swoje raporty i pomocne dla miasta info-jako mafia -> kłamstwa mieszające miastu w grze
-jako 3rd party -> kłamstwa mieszające miastu w grze
-jako neutrale -> wszystko, co sprawi, że możesz wygrać po swojej śmierci
WYTYPOWANIE 100% inno OSOBY:
Nie claimuj publicznie swojej roli bez konsultacji z miastem.Zadecydujcie razem, kto ma wyjść.
Jeżeli ktoś publicznie mówi, że ma twoją rolę i nie jest to częścią jakiegoś planu, ZAWSZE pisz cc, inaczej game over.
CC (counterclaim): jeżeli ktoś mówi, że ma twoją rolę -> piszesz, że Ty także nią jesteś i w taki sposób robisz CC.
Jeżeli nie ma CC a miasto szuka osoby, komu może dać claimy -> według sztuki osoba ta powinna być dobra na 100%.
DAWANIE CLAIMÓW:
Używaj kodu na zasadzie:pierwsza wiadomość -> rola1/rola2/rola3
druga wiadomość -> nr twojej roli np. 3 jeżeli jesteś "rola3"
ZBIERANIE CLAIMÓW:
Jak zbierasz claimy, oznaczaj po lewej kto kogo Ci sclaimował.Niech każdy poda Ci wszystkie raporty.
Wszystkim potwierdzonym dobrym przekaż wszystkie informacje, NIE MÓW ICH PUBLICZNIE KTO JEST CC KOGO.
Decyduj o wieszaniu, bez podawania przyczyny.
Wszystkim PR powiedz, co mają zrobić w nocy na twoje życzenie.
Frakcje:
Mafia:
Wygrywa, gdy jej ilość jest równa reszcie miasta.Zawsze ustalcie, kto kogo będzie claimował, byście się nie dublowali.
Ustalcie specjalne kody na użycie np. snipera, terrorysty etc.
Jeżeli w mafii jest osoba, której nie ma na spotkaniu podczas nocy (nie możecie go zabić) -> poinformujcie go kodem w trakcie dnia, że jest z wami.
Miasto:
Nie pisz nadmiarowych whisperów, nie rób zamieszania, słuchaj się osoby bez cc, pomagajcie sobie ze sprawdzonymi osobami.Jako detektyw, po odkryciu dobrych osób -> skontaktuj się z nimi i twórz siatkę dobrych.
Jako cop, po odkryciu dobrych osób -> skontaktuj się z nimi i staraj się stworzyć siatkę dobrych.
Fool:
Jako fool chcesz zostać powieszony, to twoje prawdziwe zwycięstwo, nie pomagaj miastu bo tym samym psujesz zabawę. Kłam, mieszaj, przeszkadzaj, rób CC, byleby Cię powiesili. By wygrać, możesz współpracować opcjonalnie z mafią. Jeżeli w porozumieniu z mafią powiesicie ciebie (foola), a liczba członków mafii będzie się równała członkom miasta, fool wygrywa z mafią.SLANG:
PR - power role, rola, która może robić specjalną akcję w nocy.Claim - Ujawnienie swojej roli, zadeklarowanie się, że jest się np. copem.
CC - Counterclaim, gdy ktoś neguje czyjegoś claima, bo np. sam uważa się za copa
NL - No lynch, oznacza propozycję niewieszania nikogo podczas dziennego głosowania miasta
RL - Random Lynch, oznacza propozycję linczowania na oślep, ponieważ miasto musi linczować, a nie ma żadnych przesłanek kto może być w mafii.
ML - mislynch. Oznacza błędny lincz, na który miasto może sobie pozwolić bez konsekwencji w postaci przegranej gry.
bw - bandwagon. Sytuacja, w której głos jednej osoby podczas dziennego głosowania powoduje szybki wzrost głosów na tę samą osobę.
Leak - związany z Whisper, oznacza przecieknięcie wiadomości do innych graczy. Każda wiadomość może zostać celowo zleakowana lub zleakowana ze względu na ślepy los gry (wynosi około 5%)
Setup - ustawienia gry (role, możliwość whisperowania, maski itp.).
Hammer - oddanie ostatniego, brakującego głosu podczas linczu
out, wyoutować - oznacza wyjawienie się danej roli, publiczne sclaimowanie.
Lider / potwierdzony - członek miasta bez CC, który ujawnia swoją rolę, żeby zebrać claimy od reszty graczy i poprowadzić grę tak, aby jego frakcja (miasto) wygrała.
Hit - gdy zostałeś zaatakowany w nocy, ale przeżyłeś, bo miałeś vesta.
Gun / gunned - informacja o posiadanym gunie. Analogicznie do innych przedmiotów.
version 0.4
tekst by Antura
korekta by Cruicead